Bugün okulumuzda 9. sınıf öğrencileriyle gerçekleştirilen anatomi dersi, hem eğitici hem de keyifli bir etkinliğe sahne oldu. Kalbimizin uyarı sistemi, öğrencilerimize oyun eşliğinde anlatılarak kalıcı bir öğrenme deneyimi sağlandı.
Dersin temel konusu olan kalbin uyarı sistemi; sinoatriyal düğüm (SA düğüm), atriyoventriküler düğüm (AV düğüm), His demeti ve Purkinje lifleri gibi yapılar üzerinden işlendi. Ancak bu defa klasik bir ders anlatımı yerine, öğrencilerimizin sürece aktif olarak katıldığı eğlenceli bir öğrenme yöntemi tercih edildi.
Ders sırasında öğrenciler, kalbin uyarı sisteminin bir parçası gibi davranarak sinyallerin yayılımını canlandırdılar. Her bir öğrenci, sistemdeki bir düğümü veya yapıyı temsil etti ve sinyallerin doğru sırayla ilerlemesi için oyun kuralları eşliğinde hareket etti. Bu interaktif yöntem, konunun daha iyi kavranmasına ve öğrencilerin takım çalışması becerilerinin gelişmesine katkıda bulundu.
Dersin sonunda öğrenciler, öğrenme sürecine dair görüşlerini paylaştı. Bir öğrenci, "Oyun sayesinde hem eğlendik hem de kalbin çalışma mekanizmasını daha kolay anladık. Bu dersi hiç unutmayacağım," dedi.
Dersi yöneten öğretmenimiz, dersin ardından yaptığı açıklamada şu ifadelerde bulundu:
"Bilgiyi ezberlemenin ötesinde, öğrencilerimizin öğrendiklerini hayatla bağdaştırmalarını istiyoruz. Bu yüzden derslerimizi aktif ve eğlenceli hale getirmeye çalışıyoruz. Bugün kalbin uyarı sistemini anlamak için yaptığımız etkinlik, bu çabanın bir örneğiydi ve öğrencilerimizin katılımı bizi çok mutlu etti."
Bu keyifli anatomi dersi, öğrencilerimize sadece kalbimizin işleyişini öğretmekle kalmadı, aynı zamanda öğrenmenin ne kadar keyifli olabileceğini de gösterdi.